לפיד: "נביא לממשלה הצעה לשדרוג המאבק בתאונות הדרכים"

    אבי רבינא No Comments on לפיד: "נביא לממשלה הצעה לשדרוג המאבק בתאונות הדרכים"

    ראש הממשלה: "מדינת ישראל לא עשתה מספיק להיאבק בתאונות הדרכים. בשנים האחרונות מדינות אחרות הצליחו להוריד בעשרות אחוזים את התאונות הקטלניות כי הן עבדו נכון. עכשיו הממשלה הזו עושה שינוי והולכת לעבוד גם בתחום הזה"

    ראש ממשלת המעבר, יאיר לפיד צילום: MARC ISRAEL SELLEM/POOL
    7:31
    09.05.24
    קובי פינקלר No Comments on רק בן 20: סמ"ר חיים סבח הי"ד נפל בלחימה בצפון הארץ

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה יאיר לפיד התייחס היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה לתאונות הדרכים: "שרת התחבורה מרב מיכאלי תביא הבוקר לממשלה הצעת החלטה שתשדרג ותחזק את המאבק בתאונות הדרכים. המאבק הזה הוא בנפשנו. אני זוכר את הרגע שבו אני נכנס הביתה ושני ההורים שלי מחכים לי בכניסה, עומדים ובוכים, ואומרים לי שאחותי נהרגה בתאונת דרכים, בגיל 24.

    "כל תאונה שאתם שומעים עליה בתקשורת, מפרקת משפחה. מה שהופך את זה לעוד יותר נורא הוא שהרבה מאוד מהתאונות האלה אפשר למנוע בעבודה נכונה.

    "מדינת ישראל לא עשתה מספיק להיאבק בתאונות הדרכים. בשנים האחרונות מדינות אחרות הצליחו להוריד בעשרות אחוזים את התאונות הקטלניות כי הן עבדו נכון. עכשיו הממשלה הזו עושה שינוי והולכת לעבוד גם בתחום הזה.

    לאחר מכן התייחס לפיד לנאומו הצפוי באו"ם: "מחר בלילה אצא לניו יורק כדי לייצג את ישראל בעצרת האו"ם. אקיים שם שורה של פגישות מדיניות, בין השאר עם נשיא טורקיה, רג'יפ טאיפ ארדואן ועם ראש הממשלה החדשה של בריטניה, ליז טראס.

    "היום נביא לממשלה החלטה שממסדת ומתקצבת את קבוצות העבודה של פורום הנגב, אותו הקמנו השנה יחד עם ארצות הברית, איחוד האמירויות, בחריין, מרוקו ומצרים.

    "קבוצות העבודה האלה יוצרות חיבורים כלכליים וביטחוניים שלפני שנים ספורות לא יכולנו אפילו לחלום עליהם. אנחנו עובדים יחד על מיזמים של פוד-טק, מים, אנרגיה, תיירות, אקלים, מעמיקים את הסחר בין המדינות שלנו ומנהלים דיאלוג שמחזק את ביטחון ישראל.

    "השרה לשוויון חברתי מירב כהן תדווח לממשלה על ההסכם היסטורי שחתמה השבוע בברלין, בין ממשלת ישראל לממשלת גרמניה. במסגרת ההסכם הזה, תהיה תוספת תקציבית של 200 מיליון ש"ח בשנה שישולמו לשורדי שואה החיים בישראל. אלפי שורדי שואה שמוגדרים כסיעודיים יקבלו מדי חודש תוספת של 1,200 ש"ח.

    "ההסכם מצטרף למהלכים נוספים שהובלנו השנה, במסגרתם גייסנו ממדינות העולם ומתקציב המדינה למעלה מ-2.6 מיליארד ש"ח למען השורדים והשורדות.

    "דבר אחרון, היות ולא נפגש פה לפני ראש השנה, אני רוצה להגיד לכל שרי הממשלה: שתהיה לכולנו שנה טובה. שנמשיך לעבוד קשה למען אזרחי ישראל, שנשמור על שיח מכבד בינינו, ואני מבקש מכם למסור שנה טובה גם לכל בני המשפחה שלכם".



    0 תגובות